Taller PoAfEd: Paraula, mapa, cicatriu

Paraula, mapa, cicatriu. Un taller de moviment creatiu i escriptura poètica

A càrrec de Cristina Fernández Recasens i Ariadna Sarrats Carbó

15 de març 2021 de 18 a 19:15h (Via Zoom). Taller gratuït amb inscripció prèvia: l.torres@uib.cat

Partint dels objectius de recerca del projecte PoAfEd, hem dissenyat aquest taller de moviment creatiu i escriptura en el qual us proposem explorar la relació amb el nostre propi cos a partir de la dansa  i de l’escriptura poètica. En el taller, investigarem com ens sentim respecte a algunes parts del nostre cos i cartografiarem diferents afectes i els seus recorreguts.

Requeriments: No cal experiència prèvia en dansa. Caldrà que disposem d’un espai ampli per moure’ns, una tovallola o una màrfega per estirar-nos a terra, roba còmoda (sense botons, cremalleres, etc.) i anar descalços o bé amb mitjons antilliscants. Recomanem utilitzar preferentment terra tipus parquet. També necessitarem, per dibuixar el mapa corporal, un full de paper blanc dinA4 i retoladors, llapissos o bolígrafs de diversos colors.

Cristina Fernández Recasens (Blanes, 1984) és doctora en Didàctica de les Arts i Interdisciplinarietat per la Universitat de Girona. Des del setembre de 2017 és professora de llengua i cultura catalanes a la Universitat de Birmingham. La seva recerca qüestiona el control dels cossos que té lloc a les institucions acadèmiques i proposa l’ús del moviment corporal per a l’ensenyament i l’aprenentatge de la literatura.

Ariadna Sarrats Carbó (Girona, 1982) és ballarina especialitzada en dansa improvisació i doctora per la Universitat de Girona en Ciències de la Salut. Organitza tallers de moviment i consciència corporal per adults i adolescents. Col·labora amb centres d’ensenyament secundari facilitant sessions de moviment creatiu. Participa en projectes de recerca de nous materials docents a través del moviment.